Blog motoryzacyjny

MERCEDES C63 AMG W204

MERCEDES C63 AMG W204

Klasyk, rakieta, wariat, oszołom, py e ty arda ! – to kilka słów które
określają ten samochód.
Od zawsze mi się to auto podobało, od zawsze patrząc na niego na
ulicy, czy go słysząc, zastanawiałem się jak to jeździ, jak się prowadzi
no i czy w środku również słychać ten niebiański dźwięk – TAK,
słychać 🙂
Silnik – dokładna pojemność 6208cm3, moc około 460KM w
zależności od wersji. Do tego wszystkiego tył napęd i automatyczna
skrzynia biegów. Silnik kręci się do 7.000 obrotów !
Sylwetka moim, subiektywnym zdaniem jest obłędna, każdy element
jest na swoim miejscu, nic za bardzo nie wystaje, nic za bardzo nie
odstaje, ideał. Jest mały, jak każda C klasa W204, w środku także nie
jest dużym samochodem. Fotele kubełkowe trzymają Cię bardzo
dobrze, a w C63 to ważne.
Po krótce jazda wygląda tak: wsiadasz, odpalasz, a dźwięk który się
wydobywa z wydechu mówi Ci że to nie przelewki. Wciskając gaz do
końca kontrola trakcji biję się z oponami kto jest mocniejszy, a tył
ucieka w każdą możliwą stronę. Napędza się niesamowicie szybko.
Zakręty pokonuje dobrze, nie chce mówić bardzo dobrze, bo to
jednak tył napęd z przesadzoną mocą.
Czy jedziesz nim 30km/h przez miasto, czy ruszasz spod świateł, czy
napędzasz się na autostradzie, cały czas masz ten sam szczery
uśmiech na twarzy. A naprawdę rzadko się zdarza auto które daję
takie emocje.
Czemu na początku użyłem określenia „klasyk”? Bo już takich aut nie
produkują. Teraz w nowych samochodach masz sztuczny dźwięk,
strzelające wydechy nawet z 2.0 litrowych silników, tyle systemów że

nie jesteś w stanie poczuć co auto potrafi. Jakby nie spojrzeć jest to
mała C klasa, z silnikiem który ma prawie sześć i pół litra pojemności,
po prostu potwór.
C63 w zakupie nie jest drogie, koszt dobrego egzemplarza to między
110.000 zł a 150.000 zł. Za takie emocje jakie dostarcza, to niska
cena. Plus jest taki że sztuki w dobrym stanie rosną w cenę i będą
rosły.
Utrzymanie nie jest specjalnie drogie, w sensie serwisowania. Na
pewno licz się z częstą wymianą tylnych opon i hamulcy.
Ma swoje wady jak każdy samochód, w zimę odstaw go raczej do
garażu, jak pada deszcz, w sumie też. Ale jak jest sucho i ciepło, ile
byś nie miał samochodów, na pewno wybierzesz C63.
Mimo że jazda nim nie należy do łatwych, mimo że wrócisz do domu
wymęczony i upocony, starając się go utrzymać w jednym pasie, to
zanim go zgasisz, będziesz go „gazował” jeszcze 5 minut żeby
posłuchać dźwięku silnika 🙂
Moja ocena: 8/10